2012 yılında Serdar Tekgül’ün başkan olmasının ardından gerek derneğe kaynak sağlamak gerekse video kütüphanesi oluşturmak amacıyla Urotube projesi başladı. Urotube projesi ile ürolojiye ait ameliyat videoları çekilecek, kongrelerde sunulmuş olan video bildiriler kütüphaneye yerleştirilecekti. Sonuçta 200 videoluk bir kütüphane oluşturuldu. Kütüphane sponsor firmanın hazırladığı Urotube isimli web sitesinde yayımlandı. Söz konusu site sponsor firmaya aitti. Sponsor firma her türlü entelektüel hakkı kendisinde toplama prensibinde olduğundan ÜCD’nin bu projede mali destek dışında bir kazanımı olmadı.
Videoların toplanması için Serdar Tekgül ve Adil Esen’in işbirliğinde ve Cem Akbal’ın büyük gayretleri ile videolar toplanmaya başlandı. Cem Akbal, önceki kongrelerdeki videolar ve Ankara Ürologlar Derneği Asistan Eğitiminde ve şube toplantılarında çekilen videoları tozlu raflardan çıkarttı. Video çekimleri için yönergeler oluşturdu. Video çekimi yapacak ürolog hocalarını ve arkadaşlarını bizzat telefonla arayıp rica etti. Sonuçta 6 ay içinde gerekli videoları toparlamayı başardı.
Sözleşme süresi 2 yıl olan sitenin tüm yönetimi ve hakları sponsor firma tarafından belirlendi. Urotube sitesine girmek ve videoları seyretmek için üye olmak gerekiyordu. Firmanın kendi açısından çok haklı ancak aşırı bürokratik düzeni, ürologların siteye katılımını oldukça engelledi. Entelektüel haklarda da hiçbir kazanım olmayacağı görülünce yeni bir yapılanma gündeme geldi. Urotube yayında kaldığı yaklaşık 3 yıl içinde kaç ürolog tarafından ziyaret edildiği, kimlerin hangi videoları seyrettiği gibi bilgilere ulaşmak dernek açısından mümkün değildi. Entelektüel haklar kuralları gereği bu tip verilere ancak site sahibi ulaşabilir ve kullanabilirdi. Urotube ile ancak kaç tane video yüklendiği bilgisine sahil olunabildi. Urotube kendi alanında ürologların ilk video kütüphanesi olma özelliği ile tarihe geçti. ÜCD’nin Türk Ürolojisine kazandırdığı kavramlardan biri oldu. Urotube, hayatı sırasında Cem Akbal’ın çok büyük bir emekleri oldu.
2016 yılına geldiğimizde mevcut haliyle Urotube gelişme olasılığı olmayan bir projeydi. ÜCD’ye önemli deneyim kazandırmış olması başka bir projenin ortaya çıkmasına yol açtı. “UROPEDIA”.
Adil Esen başkanlık döneminde global ilaç firmalarının yönelimlerini fark etmiş ve bilgi çağının ne gibi değişimlere yol açacağı ile ilgili görüş oluşturmuştu. Bu vizyon doğrultusunda dijital ortamın hızla desteklenmesi, sivil tıp örgütlerinde dijital değişimin gerekli olduğuna karar verdi. Yönetim kurulu ve eski başkanların onayını alarak yepyeni bir projeye başlangıç verdi. Projede tüm yetki ve sorumluluk ÜCD’nin olacaktı. Yepyeni bir web sitesi ve bu sitenin de mobil uygulaması oluşturulacaktı. Site ürolojinin ilk dijital kütüphanesi olarak hizmete girecekti. Urotube’dan elde edilen cerrahi video kütüphanesi, makaleler, kongrelerdeki tüm içerikler, ÜCD, Üroonkoloji Derneği, Kontinans Derneği, Minimal İnvaziv Üroloji Derneği ve Türk Çocuk Ürolojisi Derneği kongre materyallerinin toplanacağı ulusal dijital kütüphane vizyonu ile yola çıkıldı.
Projenin vizyonu ÜCD’nin üyelerine ihtiyaç duydukları her an ulaşabilecekleri, kullanıcı dostu, kullanıcıya özgü ihtiyaçları karşılayan gelişmeye açık dijital kütüphane kurulmasaydı.
Projenin ilk aşamasında dijital kütüphanenin içerikleri belirlendi. İçerikler;
● Urotube’da yer alan cerrahi videolar,
● ÜCD ve partner derneklerin kongre materyalleri,
● ÜCD’nin yayınlanan basılı materyallerinin dijital versiyonlarıydı.
İçeriklere kolayca ulaşabilecek altyapı projenin olmazsa olmazlardandı.
Proje içeriği belirlendikten sonra kütüphaneye ulaşım biçimi belirlendi.
Kütüphaneye;
● Websitesinden ulaşılabileceği gibi
● Mobil uygulamadan da ulaşılması hedefi konuldu.
Üçüncü aşamada projenin finansal bütçesi belirlendi. Bütçenin en önemli kalemi projenin yazılımıydı. Ayrıca finansal bütçeye destek olacak ilaç firması arayışına başlandı. Bu dönemde, Türk ürolojisi ile çalışan önemli global ilaç firmalarından biri ile anlaşma yapıldı. Tüm entelektüel haklar yetki ve sorumluluk ÜCD’nin olacaktı.
Adil Esen projenin vizyon, süreçlerinin belirlenmesi, finansal kaynakların bulunmasını üstlenirken, Cem Akbal projenin 6 ay içinde yoktan var edilmesinin anahtar ismidir. İlerideki satırlarda detayları ile belirttiğimiz gibi proje 6 ay sonra hayata geçmiş, ama gerçek değerine 4 yıl sonra COVİD salgını sonrasında ulaşmıştır. Projenin ÜCD’nin lider rolünün tescilinde önemli katkısı vardır.
2015 Kasım ortalarında yeni site için isim arayışı başladı. Olabilecek isimler ortaya atıldı. Uro-MEDYA, Uro-ONLINE, Uro-PEDIA, Uro-LIB, Uro-EDU, Uro-COM, Uro-INFO, Uro-PODCAST, Uro-CAST, Uro-NET, Uro-eLIB, Uro-eINFO, Uro-STREAM. ÜCD bünyesinde sunum, video, web cast, güncelleme gibi text dosyalarından oluşan bilgi bankası yanında kütüphanedeki gibi bilgilere çok çabalamadan rahatça ulaşıp, kullanmalarına olanak sağlayacak bir yapı oluşturulacaktı. Google mantığı ile çalışan bir oluşum amaçlandı. Yani Türk Ürolojisinin Google’ı. Kütüphanede video dersler, sınavlar ve gelecekte TTB eğitim puanları olacaktı. Kütüphane konsepti ve arama motorları üstünden çalışmaya yönelik olacağından Uropedia ismi öne geçti ve kabul gördü.
Proje şekillendi. Herkes çok heyecanlı ve hevesliydi. Dernek arkasına çok iyi bir rüzgar almış, her türlü engeli ve gereksiz tartışmalara aldırmadan ilerliyordu. Eksik olan konu hiçbirimizin anlamadığı reklam ve pazarlama olayıydı.
Ocak 2016’da tüm materyaller Uropedia’ya yüklenmeye başlandı. Çok önemli bir sayıda veri 6 ay içinde yüklendi. Şubat 2016’da Ankara Esenboğada da yapılan yönetim kurulu toplantısında Uropedia için bana yardım edecek kişiler belirlenecekti. Bize her konuda yardımını esirgemeyen genç arkadaşlar içinde en hevesli ve bize değerli vakitlerini ayıracak Ahmet Güdeoğlu, Volkan İzol, Yılören Tanıdır, Ömer Demir isimleri genişletilmiş yönetim kurulu toplantısında belirlendi ve göreve davet edildi. Onlar da büyük bir coşku ile bunu kabul ettiler.
Bu arada isim tescil edilmesi için gerekli başvurular yapıldı.
Lansmanın ulusal kongrede yapılması kararı verildi . Lansman planı için ajans ile ilk toplantı Etiler'de lüks ve modern bir binada gerçekleşti. Şirket tam Amerikan filmlerindeki şirketler gibi gayet modern dizayn edilmiş bir binada yapılandırılmış, konusunda yetkin, yaratıcı ve genç insanlardan oluşan bir şirketti. Toplantıda Adil Esen, Serdar Tekgül, Cem Akbal, Aslı Özkan, ajans ve sponsor firma yetkilileri vardı. Logo, lansman öncesi pazarlama stratejileri, lansman gibi önemli konular masadaydı.
Karşımızdakiler çok profesyonel oldukları için sunulan lansman akışından memnuniyetsiz olduğumuzu anladılar ve bizden kısa bir süre istediler. Çalışmalar başladı.
E-posta ile insanlarda devamlı merak uyandıracak bir video yaptık ve cevaphazır.com üzerinden bir sayaç koyduk.
Belli aralıklarla üyelere e-postalar yollanıyordu. Arada bana telefonlar geliyor insanlar merakla soruyordu neydi bu proje. Herkes heyecanlıydı.
Kasım 2016’ya kadar Adrenalin Bilgisayar ekibi devamlı çalıştı. Her gün e-postalar, telefonlar ve sonrasında anında düzeltilen eksiklikler. Evren Akalp, Funda Sargın ve ekibi çok iyi çalışıyordu.
Kongrede yapılacak olan lansmana hazırlıklar başladı. Kongrede stantta ÜCD üyelerine Üropedia kullanıcı bilgileri verilmesine karar verildi. Kongre sırasında hızlıca şifre verilmesi amacıyla tüm üyelerimiz sisteme girildi. Kongrede lansmandan sonra da standa başvuran üyelerin hepsine bilgileri alınarak şifreleri e-posta ile gönderilecekti.
3 Kasım 2016 tarihinde kongrenin ana salonunda Uropedia’nın ilk uygulaması 1000 ürolog karşısında yapıldı.
Uropedia bugün 2500 kişiye yakın üyesiyle ve genişleyen yapımcı ekibiyle ürologların hizmetinde….